Ray en Lon Honeymoon

LAS dag 3 "going downtown"

Het is en blijft behelpen, en nu heb ik het wederom over het slapen. Vannacht meerdere malen de hulp ingeroepen van de US-versie van Klaas Vaak 'Claus Often'. Je zou toch denken dat deze corpulente slaaptoverfee hier in deze woestijn genoeg zand heeft om mij in een coma te gooien, maar niets van dit alles was waar. Ik ga jullie niet meer vermoeien met mijn nachtperikelen, want morgen (hahahah hoe weet ik dat heh) was het wederom raak. Gek genoeg ben ik redelijk fris overdag, dus ik laat het zo maar ff.Mijn kersverse 'doornroosje'-bruid heeft er geen last van, en aangezien er hier weinig bomen zijn tespotten, is ze behoorlijk aan het kappen geweest....

Ik ben dus redelijk vroeg gaan sporten in de plaatselijk NY NY-gym. Ff op de cross trainer en ff op de zitfiets, heerlijk. Mijn poepie wakker gemaakt voor de tocht van vandaag 'downtown Las Vegas' Even off topic, het is wel apart dat ik tijdens het schrijven van dit Blogje de roller coaster constant met gillende girlies voorbij hoor komen. Wij hebben de Deuce express genomen naar de Freemont Experience. Een soort overdekte Lijnbaan met ipv van winkels casino's. Ook hier weer: groter is mooier. We hadden na het ham kaas croissantje van vanmorgen al aardig wat trek gekregen en zijn beland in een restaurant van een casino waar een heerlijk geurtje hing van gokkende mensen die ipv deo te hebben gekocht het geld aan gokkende zaken te hebben besteed. Lon ging voor de pan cakes, deze door de Esquire als beste geteste (welk jaar was onduidelijk) en ik voor een toestandje met een verse burger. Sowwww, dat was lekker, alleen eten met een knijper op je neus vinden ze hier toch wel een beetje vreemd.

Verder op de foto in The golden Nugget met de grootste goudklomp ooit gevonden. Dat ding zat achter glas, het zou net zo goed een stuk purschuim zijn geweest met een laagje gouden spray paint. Maar leuk foto momentje. De jongen die van ons een foto heeft gemaakt, kon mij wel vertellen dat dit klompje gevonden is in trailer op zo'n trailer trash park.

En toen hebben we heel stoer gedaan (fotoos volgen nog) we zijn met een zip-line de Freemont Experience afgeroetsjt. Lon vond het in het begin spannend, maar haar blik, eenmaal afdalend met zon 35 mijl per uur, sprak boekdelen.

En toen, ja hoor, het was zover, eindelijk na al dat lange wachten................ ABERCROMBIE AND FITCH, shoppen dus. Aardig wat ingeslagen en Lon heeft heel veel moeite moeten doen om me daar weg te krijgen. de PD van Clark County heeft haar uiteindelijk geholpen om me uit de zaak te gooien.

Onderweg naar onze kamer hebben we nog ff een buffetje bij Planet Hollywood gescoord. Ehmmm zeg maar BUFFET, het kan hier ook maar op 1 manier heh en dat is 'groot'!!!

Nu wilde we echt naar huis, want onze kaarsjes gingen langzamerhand behoorlijk uit. Nog even staan kijken bij een Houdini zaak in ons hotel en mijn bek viel open. je kon daar een setje kopen genaamd 'the ufo'. Hiermee kon je credit cards en/of gewone kaarten rond je heen, over je heen en noem maar op laten vliegen. De man (waarschijnlijk een verre oom van Hans Kazan) demonstreerde dit grappie, waarna je het kon kopen. Ik kon niet achterhalen hoe die piemel dat voor elkaar kreeg. Zeker nadat hij een room key van iemand uit het publiek vroeg en hetzelfde stuntje nog een keer liet zien. We hebben ff gewacht tot de volgende demo, zodat ik dit eens nauwgezet kon gaan volgen. Als een havik naar zijn handen kijkend, kon ik toch niet achterhalen hoe die dit flikte. Lon vroeg of ik niet gewoon zo'n setje wilde kopen voor $ 21,00, maar ik had het idee dat ik dan zwaar opgelicht zou worden. De man zelf werd volgens mij wel een beetje bang van mij, ik zat bijna op zn schoot!!

Eenmaal op de kamer was de trouwjurk nog niet terug gebracht na een stoom en pers sessie bij de stomerij. Morgen maar ff de Bell Lady aan haar haren trekken.

Bianca

En dan zeg je dat ik leuk kan schrijven...Top!

Heleen

Geweldig weer :) !Vermaak mezelf goed door jullie mailtjes en nog heel veel plezier daar......op naar het vervolg van jullie trip!xxx Heleen

Brenda en Luigi

Hallo Lon en Ray,
Wij genieten van jullie reisverhalen wij wensen jullie veel plezier, en niet teveel eten. koezzzz.

Hamba