Ray en Lon Honeymoon

1 week getrouwd en Embarkation Day!

We hebben om half tien de wekker gezet, maar dat was natuurlijk helemaal niet nodig. Lang voor de wekker zijn we al wakker en ruim op tijd staan we klaar voor vertrek. Beneden in het hotel hebben we een complimentary bakkie genomen en om 11 uur worden we opgehaald met de shuttlebus. Mijn man had in Amerika geboren moeten worden: Amerikanen maken altijd een praatje en Ray gaat daar heel vrolijk in mee.
Omdat Ray bij het reserveren heeft aangegeven dat we een kingsizebed wilden,i.v.m. onze honeymoon , hebben we een upgrade naar VIP gekregen. En dat scheelt me een berg tijd!!!! We mogen gelijk doorlopen naar de VIP-lounge, waar we worden geroepen voor check in. Daarna mogen we gelijk door op het schip (terwijl we enorme rijen voorbij lopen). Eenmaal op het schip duurt het nog anderhalf uur voordat we de kamer in mogen, dus gaan we eerst maar lunchen. En jawel, ook hier draait het om eten! Veel eten met keuze uit van alles en nog wat.
Na de lunch lopen we wat rond om het schip te verkennen. Op dek 11 krijgen we een kleine rondleiding door de spa&gym. Er is van alles mogelijk van algenpakkingen tot accupunctuur tot een flatter belly program (Daar geloof ik niet zo in, want waarom zijn er dan zoveel overweight Amerikanen??!). Na de rondleiding kunnen we in onze kamer, en wat een kamer!!!! Hij is van alle luxe voorzien: een mooie badkamer met twee wasbakken en een bubbelbad, daarvoor een ruimte om ‘toilet te maken'. Dan een deur om af te sluiten, een barretje, veel kastruimte, een bank met tafeltje om te zitten een mooi, goed liggend bed en een ruim balkon waar je heel relaxed over het water uit kijkt. Echt een superkamer!
Onze koffers zijn er nog niet. Alle koffers worden tot op het laatste moment ingeladen en onder in het ruim uitgezocht om ze naar de juiste kamer te brengen. Om half vier moeten we op het ‘Muster Station' (Zoals Ray zegt: mosterd station) zijn, voor een safety instruction. Stel je voor: 3450 man verdeeld over bak- en stuurboord om instructies te krijgen!!! Wat een mensen massa! En uiteraard duurt het wel even voor iedereen de juiste plek heeft gevonden (vooral ook omdat ze al ietwat zwabberend met een cocktail aan het zoeken zijn). Na de instructie is het tijd om te vertrekken. Eerst zien we het vertrek van de Carnaval Destiny en daarna zijn wij aan de beurt. Ray is verbaasd, omdat het schip op eigen kracht kan draaien. Daarnaast liggen de schepen aangemeerd vlakbij de container haven van Miami. Er ligt een Maersk boot en we zien containers van CMA-CMG en APM. Met begeleiding van de U.S. coast guard varen we uit. Daarna gaan we terug naar de kamer om te kijken of de koffers er zijn.... En jawel, er kan uitgepakt worden.
Na een heerlijke douche zijn we klaar voor een diner bij ‘Harry's Steakhouse'. Dit hebben we thuis al gereserveerd. Wat een luxe! We worden enorm in de watten gelegd! We krijgen een 5-gangen diner met een complimentary fles wijn van de hostess, sommelier en twee serveersters! En het eten is echt heeerlijk. Kortom alles is perfect, er hangt een rustige, romantische sfeer......................., totdat er ineens een gordijn opgaat op verzoek van twee dames. Ineens zit ik tegen een glijbaan aan te kijken en in het water springende kids. Dat vind ik de sfeer een beetje teniet doen, maar gelukkig heeft Ray daar geen last van. We wisselen dus van stoel, tot verwarring van de serveersters!
Met een volle buik en een apart gevoel (het is wel apart om zo in de watten gelegd te worden) kijken we in de Venetian Palace nog naar een show, waarin alvast een voorproefje wordt gegeven voor de rest van de week. Terug op de kamer zijn de schoonmakers al geweest (!?, die komen dus schijnbaar twee keer per dag!!!????!!) en staat er een-van-handdoeken-gevouwen-konijn op het bed. Daar hou ik nou van (Diana hihi)!
Tot zover dag 1 op de Carnaval Liberty! Wat een dag en wat een indrukken! Het personeel is heel erg vriendelijk en behulpzaam. Het woord voor deze vakantie hebben we nu al gevonden: Overwhelming!

Hamba