Ray en Lon Honeymoon

Debarkation Day en op naar Davenport!

Om half 7 komt de wake-up call. De eerste ochtend dat we die hebben ingeschakeld (voor Cozumel) bleef dat kreng maar gaan. Wij dachten dat we een toets in moesten drukken om het te laten stoppen, terwijl dat juist de snooze functie activeert. Tja, je kan natuurlijk ook luisteren wat die ***** te vertellen heeft (het was een ingesproken bandje, maar iedereen die mij wakker maakt vindt ik in eerste instantie niet altijd even lief!!!).
Maar goed, nu hebben we door hoe het werkt en gaat de telefoon maar 1 keer over. Terwijl we aan ons ontbijt zitten, horen we dat we er al vanaf mogen. Terwijl het een half uur vroeger is dan de tijd die gisteren aangegeven is. Het uitchecken verloopt enorm soepel, b innen 20 minuten staan we buiten met onze bagage. Lekker temperatuurtje. Het is alleen een beetje jammer dat we op de bus naar de auto verhuur moeten wachten. Daar aangekomen bewaak ik de koffers, diegene die iets probeert mee te nemen, krijgt een schoen naar zijn hoofd en legt dan gelijk het loodje ?.
Ray is in onderhandeling met de vrolijke meneer van Alamo die hem van alles probeert aan te smeren. Die meneer raadt ons een upgrade aan, want in de auto die we nu hebben, passen maar twee stuks handbagage. HET IS EEN HYUNDAI SANTA FE!!!!! We kunnen er nog drie koffers in kwijt als we dat willen. We mochten zelf een auto uit een rij kiezen en het is een zwarte geworden. Wat een geweldige wagen is dit! Nu gaan we op weg naar een specifieke walmart, waar een TOMTOM voor ons klaar ligt. Ray heeft die thuis al gekocht. Onderweg naar die walmart blijkt maar weer dat het geen overbodige luxe is. Het kaartje dat we hebben geeft natuurlijk niet alle wegen weer, dus het valt niet mee. We besluiten om maar even ergens de weg te gaan vragen. Vol goede moed stap ik een mannenkapperszaak in. Het is een scene die zo uit een film kan komen. Er wordt een man onder handen genomen met de tondeuse door een oudere man en achter de toonbank staat zo'n zelfde mannetje, maar dan in kleinere versie en ze ratelen wat af in het Spaans. Totdat ik binnen kom, want ik maak schijnbaar wel indruk. Ik begin vrolijk in het Engels en geef in het Spaans nog even aan dat ik geen Spaans spreek (die twee jaar elke maandag zijn ver weggezakt!!). Dat maakt dus geen reet uit, wat ze vuren gelijk alle aanwijzingen IN HET SPAANS op me af. Gelukkig kan de klant het nog een beetje uitleggen in het Engels en wonder boven wonder snap ik het allemaal wel in de mengelmoes Sp-Eng. En we komen dus mooi aan op de plaats van bestemming.
Na nog wat boodschappen en het instellen van de Tommie, gaan we op weg naar ons appartement. Dat is nog een uurtje of 3 rijden. Waar we vanochtend nog enthousiast het idee hadden om vandaag nog wat te gaan shoppen, zijn we heel erg blij dat we nu rond een uur of 4 aankomen (onderweg nog even Disney tickets gekocht).
Het is een groot complex en we hebben hier in het appartement zelf alle ruimte. Twee slaapkamers en twee badkamers. Een wasmachine (jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee), droger en vaatwasser. Kortom van alle gemakken voorzien.
Zo heb je dan ineens in Florida (gemiddelde temperatuur rond de 34 graden 's middags) een appartement en een auto onder je kont. Helemaal niet vervelend!!!

Polly

Dan moet je wel grote billen hebben gekregen als dat er
allemaal onder past...helemaal niet vervelend !!

Eva

Hoor ik Disney? Waar Disney? Disney? ;-)

Heleen

Florida is leuk :) !Dus het zal jullie vast goed bevallen..genoeg te zien en te doen!!!xxx

Hamba