Ray en Lon Honeymoon

“Run everyone Run”

Travelguide Mike raadt ons aan om vandaag naar Hollywood studio’s te gaan. Ik hoor jullie denken: wie is die Mike en waar komt hij vandaan??!! Travelguide Mike is een site waar je lid van kan worden. Op die site worden heel veel tips gegeven over wat je het beste kan doen en waarom. Voor Walt Disney World staan hele epistels over hoe je je dagen in de parken het beste kan indelen. Wij zijn er nog niet over uit of het handig is om die adviezen te volgen of juist niet. Als heel veel mensen nl. lid zijn van Mike en doen wat hij aangeeft, dan lijkt het ons juist slim om het tegenovergestelde te doen. Wat is dus wijsheid?!?!?

We willen op tijd bij het park zijn, dus de wekker gaat om 7 uur. Ik hou niet van wekkers nie. Na anderhalf uur komen we op het park aan en ben ik al iets meer wakker. We zijn er voordat het park open gaat, maar we mogen al wel op de hoofdstraat, waar de rest afgezet is met touwen. Het is ongelooflijk om te zien hoe m.n. volwassenen zich kunnen gedragen als ze perse als eerste bij een attractie willen zijn. Er wordt toch wel een beetje gedramd, terwijl onze ervaringen met Amerikanen in rijen juist heel goed zijn. En als ze maar een idee hebben dat ze verder kunnen komen, dan gaan ze rennen!!!

Als we verder mogen, onstaan er eigenlijk twee rijen. De 1 gaat richting de star tours en de andere richting Pixar, Toy story midmania. Dit is een vrij nieuwe attractie en die hebben wij zondag niet gedaan, omdat de rij veeeel te lang was. Wij gaan dus ook die kant op. Daar vallen we in de volgende verbazing. Wij hebben de mogelijkheid tot een fast pass. Dit houdt in dat je bij speciale palen een fast passticket kan halen, daar staat een tijd op waarin je terug moet komen. Als je dat doet, heb je maar een wachttijd van tien minuten/ een kwartier.

Aangekomen bij Toy Story zien we een enorm lange rij. Deze rij is echter alleen voor de Fast passes! De rij om daadwerkelijk naar binnen te gaan, duurt maar tien minuten?!?!? Snap ik hier nou iets niet of hoe zit dat?!?! Wij gaan dus voor de directe rij en zijn binnen no time binnen. Het is totaal niet wat we hadden verwacht. Je krijgt een karretje met een computerschietinstrument erop. Je moet een 3d-bril opzetten en dan ga je langs allemaal grote schermen waar je met allerlei dingen gaan schieten op de computerschermen. Op het ene scherm schiet je met taarten, op het andere met ballen enz, enz. Je score wordt bijgehouden en die krijg je aan het eind te zien. Voor een eerste keer hebben we het niet slecht gedaan. Het is een leuke attractie, maar om er nou anderhalf uur voor in de rij te staan…..

Vervolgens gaan we naar Star Tours. Helaas is dat iets waar ik niet tegen kan, dus terwijl ik wacht, kijk ik naar de Yedi-opleiding . De afgelopen dagen heb ik een snelle training van star wars karikaturen en namen gekregen. Ze komen allemaal voorbij, maar ik ben er niet goed in om de namen te onthouden.

De Amerikanen snappen het allemaal wel. Tijdens het wachten houden ze de mensen goed bezig. Ze betrekken het publiek bij bijna alle gelegenheden. Naar Pixar toe werden we via een bepaalde weg geleid en mochten we niet over de trappen, anders zou de massa in 1 keer veel te groot worden. We hebben aardig wat dingen gezien waar de Europeanen nog wat van kunnen leren.

We bezoeken nog wat andere attracties voordat het tijd is voor de shows. Als eerste gaan we naar Indiana Jones. We hadden eigenlijk verwacht dat er een scene uit 1 van de films nagespeeld zou worden, maar het is meer een kijkje achter de schermen. Heel erg leuk om te zien hoe dat gaat.

Dat kijkje achter de schermen krijgen we ook bij de stuntshow: ‘Lights, motor, action’. Dit is een bijzondere show met auto’s, motoren en jetski’s die vooral heel hard gaan en snel accelereren. Wat is dit gaaf. En wat zijn sommige dingen simpel. Er rijdt een auto achteruit over een schans. Vijf minuten later krijgen we te zien dat het interieur van de auto omgedraaid is, dus dat de chauffeur gewoon vooruit rijdt!

Bij het verlaten van de show lopen we voorop. Aangezien we de meute voor zijn, gaan we kijken of het misschien iets scheelt bij de achtbaan van Aerosmith. Helaas duurt het wachten daar een half uur. We vinden het wel genoeg voor vandaag.

Zondag hebben we allemaal mensen met buttons zien lopen met daarop 1st visit, 2nd visit en ga zo maar door. Die krijg je bij de guest services, dus gaan we daar natuurlijk ook voor. Al is het alleen maar voor de heb (ben je nou Nederlander of niet!!!) Ik koop nog een leuke pet in de winkels en dan gaan we terug naar het appartement.

Ray is in een kriebelige, pesterige bui en na een verschrikkelijke Steve Urkel imitatie met boxer tot onder zijn oksels en mijn cap op, die veel te klein afgesteld staat, overweeg ik toch een scheiding!!

Hamba